״דיייי כל פעם אותו סיפור איתו. פתאום הוא חולה, כואב לו הגב ועוד אלף סיפורים. אני משלם לו על חודש מלא ובפועל מקבל חצי חודש בלחץ״.

תראו, עובדים שנעלמים ומעלימים זה דבר שבשגרה. הבעייה מתעוררת כאשר הצדדים מגיעים לביהמ״ש לענייני עבודה שאיך נאמר? לא מקל על המעסיקים.

הבחור כבן 45, מתגורר באחד מיישובי הצפון בארץ ועובד בתחום השיפוצים אצל הלקוח שלי. אני חייב לציין שהלקוח מחזיק מהעובד כמקצוען אמיתי בתחומו וזאת הסיבה שהוא לא מפטר אותו. בנוסף, הוא מאוד חשש מעניין התביעות שהיה ברור לו שיגיעו ובדיוק בשביל זה ייעצתי לו להיערך מראש ולתעד את העובד כאשר הוא מדווח על ימי מחלה.

הטלפון צלצול כשבוע לאחר הפגישה עם הלקוח ״מוסטפא שוב חולה. מחר בבוקר אתה אצלו״.

05:00 אני והצוות מתייצבים בפתח ביתו של מוסטפא. לקראת השעה 05:20 אנחנו מזהים את מוסטפא ״החולה״ יוצא מביתו ולבוש בגדי יומיום.

מוסטפא חצה את השביל בין הבתים והגיע לרחוב הראשי במרכז היישוב ונכנס למאפייה המקומית.

צחקנו בנינו שאישתו הנחיתה עליו הוראה ללכת להביא חלות טריות.

לאחר תצפית של כ 20 דק׳ ומבלי שאנחנו מזהים את מוסטפא שלנו בקדמת החנות, אנחנו מתחילים להבין כי מטרת הביקור היא לא לחמניות.

״הוא מאחורה מסדר בצקים!״ מעדכן אותי החוקר שאיתי. ואני ״אתה בטוח? יש לך תיעוד?״ ״קבל חיובי״.

והנה מצאנו את הסיבה שמוסטפא חולה.

אני רק אספר שבבדיקת הרקע הוברר כי המקום שייך לבניו שפתחו העסק לפני שלושה חודשים וככל הנראה האבא המסור עוזר לבניו לפתח את העסק בתחילת דרכו. וכן על הדרך גם לקבל כמה שקלים מהמעסיק הקבוע שלו.

אז לביהמ״ש לענייני עבודה הלקוח שלנו כבר הגיע מוכן לגמרי כאשר ידו על העליונה.